Min favorit foundation!


Lily Lolo är min favorit foundation! Jag älskar den! Det är den bästa mineralfoundationen jag har provat. Den täcker precis lagom, varken för lite och inte för mycket. Den känns lätt och skön på huden och lägger sig jämnt och fint utan att skapa ett kakigt resultat. Det jag även gillar är att den har få ingredienser men ändå håller suberbra bra kvalité. Den innehåller heller inte bismuth oxychloride som kan kännas irriterande mot huden. Bra för oss med känslig hy alltså. Jag använder alltid mineralfoundation istället för vanlig, då det känns så mycket skonsammare mot huden!

Jag beställer alltid från Lily lolos egna hemsida lilylolo.co.uk vilket är billigast! Där kostar en stor burk (10mg foundation) bara 12 pund - ca 140kr. Frakten är även billig och ingen tull tillkommer då det skickas från inom EU. Vet man inte vilken färg man har så har hemsidan en guide som är bra för det, och man kan även skicka efter billiga små samples för att själv kunna prova ut vilken färg som passar bäst.

Ett tips är att ta en ljus färg som passar på vintern och en mörkare som passar på sommaren. Tiden däremellan, alltså vår och höst, kan man sedan blanda dessa två för att få en passande färg. Perfekt sätt att slippa köpa nya varje säsong. Jag använder färgerna blondie och cookie som är neutrala färger och passar min hudton utmärkt. Nästa gång tror jag att jag slänger med ett rouge & ett bronzing puder i min beställning.
Lily lolo får högsta betyg av mig!

    Kommentarer
   Nathalie

Jag håller med dig! Lily Lolos foundation är helt suverän.. Har testat många andra mineralfoundations men Lily Lolos är den enda som lägger sig jämt och inte pudrigt och kakigt samtidigt som den täcker fint.



:)

2010-05-08 @ 22:44:47
   Elisabeth

Jag har nyss köpt mina första prover av Lily Lolo och jag tycker de var riktigt bra :)

2010-08-08 @ 13:12:23
URL: http://beautytalk.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0