Ansiktsbehandling

Nu börjar det samlar lite inlägg här. Roligt! Jag kommer att fortsätta lägga in mina massa favoriter och tips lite allt eftersom. Sedan när jag har tagit igen allt "gammalt" så kommer det ju falla sig mer naturligt att jag skriver om det jag har köpt, nya produkter, favoriter och sådär. Men ett tag till får det vara såhär! Nu tänkte jag snart gå och göra lite ansiktsbehandlig på mig själv.



Såhär brukar jag gå tillväga när jag gör ansiktsbehandling hemma:
1. Börjar med att tvätta och peela ansiktet noggrant
2. Gör därefter ungbad (kokar vatten och har huvudet över med en handduk) som jag sitter i ca 5-10 min. För att öppna porerna så att masken jag därefter applicerar kan verka på djupet.
3. Lägger en ansiktsmask - vilken mask jag väljer beror på vilket resultat jag önskar. Har ännu inte hittat någon favorit ännu.
4. Tvättar av masken noga
5. Smörjer in med en riktigt återfuktande och mjukgörande kräm, gärna lite fetare eftersom att huden har blivit utsatt.

Sist jag skickade efter Dermalogica fick jag med samples på Dermal clay cleanser som är en rengöring men även kan användas som djuprengörande mask. Dermal clay cleanser är en superabsorberande lerbaserad rengöring som tar bort överflödigt fett och verkar porsammandragande. Den tänkte jag testa att ha i min t-zon och runt näsan där jag har lite fula pormaskar som jag vill ha bort.



Update.
Testade som sagt att använda dermal clay cleanser som mask idag och såhär tyckte jag om den.
Den var väldigt sval och skön - nästan lite för sval. Kändes som att jag hade smörjt på en superstark halstablett. Men det är nog bara på känslig hy det känns så. Ibland önskar jag att jag hade en riktigt stark och tålig hy så att jag kunde använda rengöringar som har sån där skön svalkande mentohl känsla som Dermal clay cleanser varje dag - men då skulle nog mitt ansikte ramla av tyvärr. Hehe.
Jag kan ju inte ge någon nogrann bedömning eftersom att jag bara testat en gång. Men sammanfattningsvis så var det en skön "mask" och den svalkande väldigt mycket vilket gjorde att jag kände mig jätte fräsh i ansiktet efteråt. Tyvärr följde in pormaskarna med ut. Den påminner lite om Dermalogicas Skin refining masque!

    Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0