I min necessär

Det här är mitt vardagssmink som jag använder i stort sett varje dag.






Concealer - Cover all mix från Make up store
Loves it! Använder just nu pennformen som ni ser. Den gula är min favorit! Den trollar bort alla röda partier så som finnar och liknande på ett kick. Den röda används för att neutralisera mörka ringar under ögonen och den beiga kan användas för att blanda ut de två andra eller för sig själv. Kommer aldrig byta ut denna! Gillar pennformen lite mer än den vanliga eftersom att pennorna är lite mjukare i konsistensen och känns hygieniska occh enkla att använda.

Rouge - Blush Power från Make up store

En ganska neutral färg som passar som vardags rouge. En aning mörk på min väldigt vinterbleka hy, men är man sparsam så blir resultatet jättefint!

Ögonbrynskugga - Tri brow color från Make up store
Mycket bra ögonbrynsskugga! Gillar att den går i grått och är helt utan röda toner, för det fungerar absolut inte på mig. Bra med olika nyanser så att man kan anpassa efter önskat resultat. Många plus för att man kan göra super snygga sotningar med den här!

Eyeliner - Gel eyeliner från Make up store
Den här vill jag säga att inte är en favorit hos mig. Jag gillar inte gel eyeliners som inte torkar. Precis efter applicering så är den jättefin, men det tar inte lång tid innan färgen glider ut och kladdar sig. Jag föredrar en eyeliner som torkar och sitter hela dagen utan problem – och det gör inte denna. Dock får den stå med här för att det just nu är den enda eyeliner jag har, och därför använder jag den. Kommer att byta ut denna snarast!

Mascara - Maybelline Define-a-lash waterproof
Hur länge har jag använt den här? Väldigt länge! Det händer att jag byter ut den och provar nya, men i slutändan blir det alltid den här jag köper hem igen. Den här maskaran separear och förlänger mina fransar superbra. Precis det jag vill att en maskara ska göra! 

Min kära ögonfransböjare får även den vara med här, jag minns dock inte var den kommer ifrån. Jag hatar är att ha på mig maskara utan att ha böjt fransarna innan. Och med den här maskaran håller fransarna sig fint böjda hela dagen utan att "sjunga ner".

Läppstift - Lipstick Gate från Make up store
Jag är just nu helt inne på röda läppar och använder detta läppstift nästan varje dag. Bra och fin vardags-röd!

+ såklart foundationen från Lily Lolo som jag skrev om igår.

    Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0