Detta är min hårvård just nu

Klicka på bilderna för att komma till inköpsstället


TRESemmé moisture rich shampoo och balsam
Är riktigt nöjd med dessa budget produkter. De är väldigt dryga och håret blir lent, mjuk och luktar väldigt gott efter användning.  Perfekt de gånger man inte har lust att lägga flera hundra lappar på shampoo och balsam!


Redken Fresh Curls Curl Refiner

Försöker just nu att vila mitt hår från mitt annars dagliga slitande med plattången, och då är denna leave-in anti-frizz creme perfekt att ha i vått hår. Lockarna blir följsamma och riktigt mjuka och fina. Efter jag har kramat in denna kräm i håret behöver jag bara låta det självtorka och sen är det klart! Superfint och enkelt. Ett plus att den goda doften sitter i håret hela dagen.


L'Oréal Hair Mix Supreme Smooth & Sublime Shine

När jag ska använda hårfön/plattång så använder jag först dessa två. Jag blandar ihop lagom mängd av båda i händerna och applicerar sedan noggrant i nytvättat hår. De vårdar och ger definition till håret. Håret blir mjukt och lätthanterligt, samtidigt som det luktar väldigt gott och är skyddat mot värme. Ultimat!


Osis Dust it

Många vet nog hur håret kan bli när man har plattat det. Väldigt livlöst och jaa, platt helt enkelt. Då är mitt och många andras räddning detta pulver. Ta lite på fingrarna och gnugga in i hårbotten. Sen kan man även tupera lite om man vill ha ännu mer volym – och tack vare det här pulvret så håller tuperingen i sig utan att ”glida ur” som den kan göra när håret är väldigt mjukt och slätt. Riktigt bra till fina skandinaviska hårstrån!


Övrigt

En glestandad kam sliter mindre på håret än vad en borste gör. Jag köpte minpå åhlens för ca 20kr – perfekt! Den vanliga kammen kommer jag faktiskt inte ihåg var jag köpte – har haft den så länge. Ett måste för mig som finns att köpa nästan överallt – kanske lite bättre hos frissan men även på t.ex Kicks, Åhlens och Lindex. Ett tips från mig är att inte glömma bort att rengöra dina borstar och kammar.

Märkte ni att det saknades ett måste här – en HÅRINPACKNING! Sen min senaste tog slut (Loréal absolut repair – superb!) har jag helt enkelt inte orkat införskaffat någon ny. Vet inte riktigt vad jag ska satsa på för något. Budget, mellan eller lyx? Plånboken säger budget, men håret säger lyx. Hm, dessa härliga ilandsproblem.


    Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0