Tips när man har en "fuldag"

Ni vet när man har en fuldag? En sån dag när håret bara hänger, ansiktet känns glåmigt och påsarna under ögonen är ett faktum. Inga kläder sitter bra och allt blir bara fel. Man vill inget hellre än att krypa tillbaks under täcket och stanna där hela dagen. Trots det har man inget val, man måste skynda sig iväg till skolan/mötet/jobbet etc.

Några enkla och snabba tips jag brukar ta till då är:
  • Klä mig i helsvart
  • Sätta upp håret i en hög stram toffs
  • Täcka över blemmor och dölja mörka ringar med en concealer. Fylla i ögonbrynen, lägga eyeliner, böja fransarna och måla på maskara. Slutligen målar jag mina läppar riktigt röda.
Det, mina vänner - räddar mina fuldagar! Ett enkelt och säkert kort som alltid funkar.



    Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0